İstanbul’dan Ambalaj Sektörüne Hedef: 10 Milyar Dolarlık İhracat
İSTANBUL (İGFA) – Türkiye’nin ambalaj sektöründeki önemi, Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir tarafından vurgulandı. Sarıbekir, sektörün 2025’in ikinci yarısından itibaren hızla büyümeye başlayacağını ve 2030 yılına kadar güçlü bir ivme yakalanacağını ifade etti.
Sarıbekir, Türkiye’nin yeni pazarların yanı sıra Avrupa ve yakın pazarlara odaklanarak 10 milyar dolarlık bir ihracat hedefine ulaşmayı planladığını belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin ambalaj sektöründe yüksek uyum gücü ve ana pazarlara yakınlığıyla önemli avantajlar elde edebileceğine dikkat çekti.
Türk ambalaj sektörü, bölgenin ve dünyanın önde gelen üreticileri arasında yer alarak 2025 yılına umutla bakıyor.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, sektördeki son gelişmeleri değerlendirdi. Sarıbekir, özellikle 2025’in ikinci yarısı ve sonrasında büyük bir umut taşıdıklarını belirtti. Etrafındaki savaş ortamlarının sona ermesiyle inşaat faaliyetlerinin artacağını ve bu durumun ambalaj sektörünü olumlu etkileyeceğini öngördü.
Sarıbekir, sektörün belirlediği 10 milyar dolarlık ihracat hedefine 2030 yılına ulaşmayı hedeflediklerini ve sektör büyüklüğünün 30 milyar dolara çıkmasını beklediklerini ifade etti.
YAKIN PAZARLAR ÖNEMLİ
İhracat pazarlarında son dönemlerde öne çıkan konular arasında ‘nearshoring’ kavramının gelmesine değinen Sarıbekir, bu kavramın üretimin veya tedariğin tüketim pazarlarına yakın yerlere konumlandırılması anlamına geldiğini söyledi. Avrupa’ya yapılan ihracatın önemine vurgu yapan Sarıbekir, Türkiye’nin en fazla ihracatı gerçekleştirdiği Avrupa pazarına odaklanarak ihracatı artırmayı planladıklarını belirtti.
Sarıbekir, Rusya ve Ukrayna’nın savaş sonrası potansiyel pazarlar olacağını ve Orta Doğu’yu çevre pazar olarak gördüklerini ifade etti. Uzak pazarlar arasında Amerika’nın önemli fırsatlar barındırdığını ancak önceliklerinin Türkiye’nin yakın pazarları olduğunu sözlerine ekledi.